Anton Herman

Rojen v Galiciji pri Žalcu, po končanem študiju telesne kulture je študiral na Akademiji likovnih umetnosti v Ljubljani in diplomiral pri prof. Dragu Tršarju. V letih 1978/80 se je izpopolnjeval v Rimu in Milanu. Dela kot samostojni umetnik v Galiciji.

Anton Herman je modernistični in realistični kipar, ki svoje oblikovalske ambicije izraža v različnih likovnih medijih dosledno in kontinuirano.
Leto 1977 pomeni v njegovem ustvarjanju prelomnico – prekinitev z akademsko tradicijo. Predmet njegove oblikovalske pozornosti postane preprosto čevljarsko kopito kot poenostavljena oblika človeškega stopala in z njim povezan fenomen gibanja. Gradil je paličaste konstrukcije in nanje pritrjeval elemente – podplatke. Skulpture tega obdobja spominjajo na hmeljišča, brajde in na novodobne oblike.
Po letu 1990 se je Herman preusmeril na »revne« materiale – naravno šibje – iz katerega oblikuje skulpture in objekte. S tem pripovednim načinom opozarja na človekovo odtujenost od narave in človeka nagovarja k ponovnemu vračanju. V tem smislu in izraznem načinu je priredil številne manifeste, performanse in instalacije v znanih razstavnih centrih.
Kljub raziskovalnim potezam Herman ni nikoli opustil klasičnega kiparstva. Tako je v toku svojega tridesetletnega oblikovanja ustvaril številne portrete znanih Slovencev – med njimi je najbolj prepoznaven ciklus upodobitve tridesetih športnih zmagovalcev, ki se kot stalna zbirka nahajajo na atletskem štadionu Ljubljana – Šiška.

Svoja dela je javnosti predstavil na več kot petdesetih samostojnih razstavah doma in na tujem.


Vir: HERMAN, Anton | Obrazi slovenskih pokrajin

You may also like...

Skip to content